aktualizacja: 2025.04.24

Oferta dla Wspólnot Mieszkaniowych

Siedleckie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Siedlcach ofertuje kompleksową obsługę Wspólnot Mieszkaniowych w zakresie:

Obsługa księgowo-bankowa:

  1. Otwarcie lub zmiana dotychczasowego rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej i w jej imieniu, zgodnie z udzielonym pełnomocnictwem dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
  2. Obsługa związana z bankiem tj. przelewy i wyciągi oraz wysyłanie korespondencji;
  3. Prowadzenie ewidencji księgowej w oparciu o obowiązujące przepisy oraz sporządzanie rozliczeń z realizacji planu gospodarczego;
  4. Przygotowanie i sporządzanie rocznego planu gospodarczego, w tym planu przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej;
  5. Sporządzanie i udostępnianie Właścicielom rocznego sprawozdania finansowego;
  6. Rozliczanie wnoszonych przez Właścicieli lokali zaliczek na funkcjonowanie obiektu oraz na fundusz remontowy;
  7. Poszukiwanie opłacalnych możliwości i form kredytowania remontów części wspólnych nieruchomości;
  8. Wydawanie poświadczeń lub zaświadczeń dla Właścicieli lokali ubiegających się o dodatek mieszkaniowy lub inną pomoc społeczną;
  9. Prowadzenie analizy terminowości wpłat wszystkich należnych opłat.
  10. Elektroniczny dostęp do informacji czynszowej właścicieli.

Obsługa techniczna:

  1. Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
  2. Nadzór i kontrola nad utrzymaniem w należytym porządku pomieszczeń w budynku służących do wspólnego użytku oraz chodników i drogi na nieruchomości oraz innych terenów, jeżeli obowiązek taki wynika z zawartych umów bądź innych postanowień;
  3. Zapewnienie dla nieruchomości dostaw: energii cieplnej i elektrycznej, gazu, wody i odprowadzania ścieków oraz wywozu nieczystości stałych – umowy o dostawę ww. mediów zawierać będzie Wspólnota Mieszkaniowa, w imieniu, której na podstawie stosownego pełnomocnictwa występować będzie zarządca lub administrator;
  4. Przygotowywanie umów z osobami fizycznymi i podmiotami gospodarczymi świadczącymi usługi na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej;
  5. Nadzór i kontrola nad usługami w zakresie bieżących napraw i konserwacji w nieruchomości wspólnej w celu zapewnienia właściwego funkcjonowania urządzeń technicznych umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, dostaw energii cieplnej, wody i odprowadzenia ścieków, oraz innych urządzeń należących do wyposażenia nieruchomości wspólnej;
  6. Zlecania kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości oraz urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z wymaganiami prawa budowlanego;
  7. Zapewnienie usuwania awarii i ich skutków na nieruchomości wspólnej;
  8. Wynajmowanie, zgodnie z uchwałami Wspólnoty, pomieszczeń w nieruchomości wspólnej, o ile na ten cel będą przeznaczone;
  9. Opłacanie z posiadanych przez Wspólnotę środków, ubezpieczeń, podatków i innych opłat publicznoprawnych przypadających od nieruchomości wspólnej, chyba, że są one pokrywane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;
  10. Zapewnienie właścicielom lokali stałego kontaktu z administratorem.
  11. Optymalizacja kosztów ponoszonych przez Wspólnotę poprzez realizację wdrażanie energooszczędnych rozwiązań.

Obsługa administracyjna:

  1. Załatwianie wszelkich niezbędnych formalności związanych z rejestracją Wspólnoty Mieszkaniowej w systemie REGON i nadaniem numeru NIP;
  2. Prowadzenie i aktualizowanie spisu właścicieli lokali i ich udziałów w nieruchomości wspólnej;
  3. Realizacja uchwał Wspólnoty dotyczących m.in. regulacji stanów prawnych, sposobów wykorzystywania nieruchomości wspólnej itp.;
  4. Zapewnienie wszechstronnej informacji o działaniach administratora;
  5. Zapewnienie utrzymania porządku i czystości na terenie nieruchomości oraz na obszarach zielonych.
  6. Pozyskiwanie pożytków dla nieruchomości, o ile zostanie wyrażona taka wola właścicieli w stosownej uchwale;
  7. Zapewnienie całodobowego usuwania usterek i konserwacji (elektrycznych, sanitarnych itp.);
  8. Pośrednictwo w likwidacji szkód powstałych w części wspólnej nieruchomości;
  9. Przygotowanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej, prowadzenie rejestru uchwał wspólnoty i nadzór nad ich realizacją.
  10. Wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w celu obniżenia kosztów utrzymania nieruchomości;
  11. Przygotowywanie procedury przetargowej lub zapytań ofertowych na wykonanie robót remontowych w nieruchomości Wspólnoty Mieszkaniowej.

Obsługa prawna:

  1. Opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów;
  2. Opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnoty
  3. Reprezentowanie Wspólnoty przed organami administracji publicznej na podstawie i w zakresie udzielonego pełnomocnictwa;
  4. Wykonywanie wszystkich czynności prawnych koniecznych do przejęcia świadczenia usług od dotychczasowego administratora lub zarządcy – w skład powyższych czynności wchodzi w szczególności sporządzenie protokołu przejęcia nieruchomości, zawierającego charakterystykę nieruchomości i inne niezbędne informacje o nieruchomości oraz ocena stanu kompletności dokumentacji;
  5. Zlecanie na podstawie uchwały windykacji opłat należnych od właścicieli lokali w postępowaniu sądowym i komorniczym.

*Szczegółowy zakres naszych usług ustalany jest każdorazowo zgodnie z życzeniami Wspólnoty i zostaje on wpisany do umowy o administrowanie nieruchomością.

 

Serdecznie zapraszamy do współpracy.

 

^